Hej!
Ja, förra året när sommaren började lida mot sitt slut gjorde jag ett "Min sommar" inlägg där jag berättade vissa höjdpunkter under sommarlovet och det tänker jag göra nu med, men först lite annat! :)
 
Igår så gick jag på marknad med fina Lilly och det var jättemysigt. Vi klarade oss undan regnet relativt bra och fick också några nya "bi/geting kompisar" som var väldigt sugna på vår mat, haha. På marknaden hittade jag två par örhängen som jag köpte till min fina lillasyster och på stan hittade jag en ny väska till skolan. :) På kvällen åkte mamma och pappa på kräftskiva och jag och syster bestämde oss för att stanna hemma och ha en mysig syskonkväll som avslutning på sommarlovet. ♥ Idag åkte jag, syster och mamma in och shoppade lite och då hittade jag en ny plånbok och en liten scooter att sätta i hörlurshålet på mobilen. :) Nu har jag gjort mig redo för imorgon och packat väskan och allt, medan jag avnjutit några avsnitt av Glee.
 
Imorgon är det alltså dags för skola igen, nionde klass. Jag går klockan 10-14 och första veckan brukar vara rätt så lugn. :) Jag saknar mina kompisar så otroligt mycket och det ska bli skönt att komma igång igen. ♥ Tyvärr är det sista året med min underbara klass, men det vill jag helst inte tänka på. Nu taggar vi klassresa till Malta i September! ♥
 
Nu har jag pratat nog, haha, här kommer en liten lista om min sommar!
 
Sommarens upplevelse: Min sommar har som vanligt bestått av många härliga upplevelser (resan med familjen, läger, grillkvällar o.s.v.), men veckan på Stadium Sports Camp slår nog det mesta. Så otroligt kul med massor av fina vänner i konfirmationsgruppen. Har fått med mig många härliga minnen därifrån!
 
Sommarens "hobby": Ja, någon riktigt hobby kanske man inte ska kalla det, haha, men något som jag har gjort väldigt mycket den här sommaren är att gå på marknad. Hela tre stycken!
 
Sommarens skratt: När min kusin la ut på Facebook och berättade om hans livliga resa på cykel hem från jobbet mitt i natten då han bl.a skrämdes av sin egen skugga, blev blöt av sprinklarna som inte bara vattnade golfbanorna utan också cykelbanan, träffade på två djur och ramlade i diket ett antal gånger. Mer otur kan man väl inte ha! Jag har aldrig skrattat så mycket! Det blev ju bara bättre när jag fick höra hans historia med ord, inte med text, haha.
 
Sommarens jobbigaste händelse: När jag fick reda på att Cory Monteith från Glee hade dött. Jag blev så ledsen. Inte nog med det så fick jag reda på det precis innan jag skulle hålla i en konfirmationsgudstjänst, jag kunde inte ens sjunga med två konfirmander. Det här var något som gjorde mig väldigt ledsen och jag kände mig tom, jag har fortfarande inte kommit över det och kan inte förstå att det faktiskt hände. Han finns inte mer. Jag har följt serien till punkt och pricka ända sen första avsnittet för flera år sen så man blev verkligen fäst vid alla. Saknar honom så mycket.
 
Sommarens vän: Jag har otroligt många fina och nära vänner som jag ofta umgås med, men under sommarlovet är det svårt att få ihop det med allihopa. Många åker bort och det blir svårare att träffas, men någon som alltid har funnits för mig, och som alltid finns där, är en av mina bästa vänner, Lilly. Vi har umgåtts jättemycket, haft jättekul och när jag velat prata om något eller behöver stöd så har hon alltid funnits där, bara ett sms bort, även om avståndet mellan oss varit flera timmar. Vi har verkligen haft kontakt, även om vi inte träffats varje dag som vi gör i skolan. Du är en äkta vän, Lilly, det ska du veta.
 
Sommarens äventyr: Min resa neråt i Sverige med familjen. Vi var på många olika ställen och upplevde nya saker och hade jättemysigt.
 
Ja, det här var lite av min sommar! :) Som vanligt, har den varit jättebra! Imorgon kväll är det ridning igen och så kör vi full fart mot nionde klass! :D
 
 
 
 
FlizanLizan

sv: tack så mkt :D
javisst e dom :D
så lite så :D

Nelly

Det låter som att du har haft en härlig sommar :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress