25 augusti 2013

Kräftfiske!

Värt att minnas

Hej!
I helgen så var jag som sagt med familjen hos mina kusiner! På fredagkvällen åkte vi till ett litet ställe vid vattnet och åkte med deras båt ut och fiskade kräftor. :) Kvällen kunde inte blivit mer perfekt! Helt underbart väder i rosa, röda och orangea nyanser. Ingen vind heller och spegelblank sjö. Vackert. ♥ Vi grillade korv, marshmallows och syrran min försökte fiska med hjälp av en pinne, lite lina och en rostig spik som vi böjde till, haha. Lite senare på kvällen åkte vi ut igen och tittade i burarna och då hade vi fått fyra stycken kräftor, men en var så liten så den slängde vi tillbaka. :) Sen åkte vi hem och sov gott!
 
På morgonen åkte männen i huset ut till sjön och tog upp kräftorna som kommit under natten. Det var 25 stycken! Jag, syster, mamma och moster åkte in till stan och gjorde lite ärenden. Sen bakades det tårta, lagades mat och kokades kräftor för då skulle resten av släkten komma och fira min kusin! Det var jättetrevligt och världens sötaste bebis var också på plats och tyckte min klocka var otroligt intressant när hon satt i mitt knä, haha. Gullunge! På kvällen blev det kräftskiva med paj och kräftor. Inte detta år heller gjorde jag min kräftdebut. Kräftor är inte riktigt min grej. :/
 
Idag åkte vi hem och på eftermiddagen hade jag återträff med alla från SSC konfirmationsgruppen. Det var jättekul att träffa alla igen! ♥ Vi grillade korv, spelade brännboll, kollade på massor av bilder, sjöng och hade en mysig andakt. :) En bra helg! ♥
 
Imorgon är det andra veckan i skolan och nu börjar allvaret med alla lektioner. På kvällen är det hoppning med finaste Grayson! :)
 
P.S. Glöm inte att ställa frågor till min frågestund, den avslutas på tisdag! D.S
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress