19 augusti 2013

Första skoldagen!

Hästar

Hej!
Idag var det den allra första skoldagen i nian! Redan när vi kom fick vi oss en överraskning med att vi inte alls skulle ha vårt gamla klassrum (som vi trodde vi skulle ha) som vi haft hela sjuan och åttan utan att vi har fått ett nytt. Vi letade oss fram till korridoren där vi hade vårt klassrum i fyran-sexan (jag gick ju inte i fyran, utan började i sexan) där det gamla lärarrummet gjorts om till ett klassrum där vi ska hålla till. Nu är vi alltså högst upp i byggnaden i ett helt nytt klassrum och är äldst på hela skolan. Det känns lite ovant, men det är bara att vänja sig. :) Det blir bra! Det var jättehärligt att träffa alla vänner och vi fick lite information, våra skåp och så. Hela veckan kommer vara väldigt lugn med lite olika aktiviteter, men det kommer jag berätta om en annan gång. Imorgon ska vi i alla fall spela brännboll med parallellklassen (som vi nu också delar korridor med), 9bm1, på eftermiddagen. :) Skönt att vara igång igen! ♥
 
Idag var det ju också ridning och jag hade fina Grayson. :) Vi red ut och red i skogen, runt fälten och lite i skogen igen. Vi red på stora härliga stigar och vägar, men också lite mer "skogsvägar". Vi skrittade och travade mest, men i slutet galopperade vi jättelänge. Det var jättehärligt, även om det blev lite läskigt när det gick väldigt fort genom den tätaste skogen. ;) Det var ändå sjukt kul och min lilla sötnos taggade till ordentligt och kämpade på med sina korta ben! ♥
 
Imorgon är det andra skoldagen och jag går även då 10-14. :)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress