8 april 2013

Vilken skillnad!

Hästar

Hej!
Idag var det ju ridning igen med Fideli och jag säger bara, vilken skillnad! Enorm skillnad från förra veckan! Vi började med att skritta fram och sen kortade vi tyglarna och hon lyssnade fint redan här och gick bra ut i hörnen och ställd och böjd. Vi fortsatte öva inför dressyrprogrammet vi ska rida om några veckor och övade volter, halter, mellantrav (en snabbare trav än den vanliga arbetstraven), vägar, lite tempoväxlingar, sits och lite allmänt. Hon blev väldigt mjuk, gick rakt och fint, jag fick fina vägar, fin i formen, bra hörnplaceringar och bra framåtdriv. :) En väldig skillnad från förra veckan, jag är riktigt nöjd! Jag kände verkligen att mitt arbete gav resultat och Fideli lyssnade aktivt och vi samarbetade väldigt bra. ♥ Nöjd!
 
Idag var det ju första dagen i skolan igen och det var kul att träffa alla kompisar efter lovet! :) När jag kom hem så kom min fina kompis Jeanette förbi mig för hon var ute och gick och jag hängde med på en liten promenad. :) Skönt att gå lite i det fina vädret! Imorgon ska jag vara med min fina vän Tilda. :)
 
Ha det bra!
//
Nelly

Härligt att ridlektionen gick bättre! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress