14 april 2013

Underbar helg!

Hästar

Hej!
I helgen har ju jag varit hästskötare åt en supersöt, pytteliten ponny och det har varit så kul! ♥
I fredags efter skolan så gick jag bort till stallet och syster och hennes kompis fick också vara med. :) Först mockade vi och sen gick vi och hämtade lilla tösen i hagen. Trots det dåliga vädret som bjöd på både duggregn och mulen himmel så gick vi en liten promenad. Vi gick ut på en liten mysig "gräs-väg" mellan två åkrar där vi travade lite med henne. :) När vi kom tillbaka så lekte vi lite på ridbanan och travade lite bommar och sen hoppade vi ett litet hinder i trav och galopp! Hon är en väldigt arbetsvillig och pigg ponny som tycker det är kul att arbeta, men är samtidigt väldigt lydig och snäll! :)
 
På lördagen var det lite bättre väder, men då var hon inte alls sugen på att komma in och jobba så jag gav henne en vilodag så hon fick vara kvar i hagen. Det var ju ändå lördag. ;) Jag mockade och fodrade och hade det mysigt där i stallet med radion på. På kvällen fick vi lite gäster som vi åt mat och hade jättetrevligt med! :) Syster var hos en kompis och sov över så efter ett tag drog jag mig tillbaka och tog med mitt täcke till soffan med lite popcorn och godis och såg på Robin Stjernberg som var med på programmet Robins och sen såg jag lite på en film som gick på tv. ♥
 
Idag då så är det ju söndag och jag var först på gudstjänst och sen gick jag åter igen bort till stallet. :) Idag har det varit jättefint väder så mamma följde med bort och efter att vi hämtat lillen i hagen och borstat henne så gick vi en härlig promenad! Sen gick vi ut på den där lilla vägen igen där både hon och jag fick springa av oss i både trav och galopp! Väl tillbaka i stallet så borstade jag av henne och bara myste innan jag släppte ut henne igen. ♥
 
Jag känner verkligen att vi har blivit nästan bästa vänner under den här helgen! Hon är alltid så snäll och när jag skulle hämta henne i hagen krånglade hon inte alls, hon älskar att pussas och mysa, hon verkar tycka det är roligt att umgås och krånglar aldrig. När vi var ute och gick så blev hon lite rädd för det porlande vattnet och då gick hon och tryckte sig mot mig och när vi sprang såg hon hela tiden till att jag hann med och stannade så fort jag bromsade. ♥ Underbar helg och så härlig känsla när man känner att man har en sån kontakt med en häst som verkar trivas tillsammans med en själv! Längtar redan till nästa gång jag får tillfälle att gå bort till stallet!
 
Imorgon är det skola igen och ridning på kvällen med Fideli. :) Då ska vi träna banan som vi ska hoppa på vår märkestagning!
 
Ha det bra! :)
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress