Hej!
Idag efter skolan var jag med fina Hilda och Tilda då vi åt mellis och hade det mysigt innan jag drog iväg till körskolan för körlektion. Idag var det körning på landsväg på schemat! :) Vi åkte i rondeller, många riskabla vänstersvängar och så körde vi på grusväg då jag också fick prova på att sladda och så åkte vi på många stora vägar. Det gick väldigt bra! :) Nästa måndag har jag min sista lektion och då är det körning mitt inne i stan!
 
Efter körlektionen var det dags att åka till ridningen då det var dressyrtest på Baltazar! Jag började att värma upp, fixade till formen, kände hur han reagerade på hjälper, körde igenom programmet (LC:1) och så. :) Baltazar gick inga lektioner på hela dagen igår då han hade en förskräcklig hosta, ingen feber eller så, men han hostade väldigt mycket. Idag hostade han med, men kunde gå lektioner. Hostningen påverkade tyvärr galoppen då han hostade och hostade och inte orkade galoppera igenom galoppen ordentligt och inte så länge. Eftersom han hostade så "slog" han också med huvudet och blev då svårare att hålla i form. Stackare. ♥
 
Efter ett tag var det dags för min tur och jag är väldigt nöjd! Han var lite seg, men självklart förståligt då han hostade och kände sig lite krasslig. Fin i formen, bra vägar och ändå ett rätt så bra tryck i stegen med tanke på omständigheterna. Jag tror det var andra gången jag red det här programmet så jag är nöjd! ♥ Efter avskrittningen runt gården så ställde jag in honom i stallet och myste lite innan min ridlärare kom och gav honom medicin. Hoppas han blir bättre! :)
 
Imorgon kommer bilderna på min konfirmationsklänning och skor och det andra jag köpte då jag måste fixa klart med bilderna. :)
 
Ha det bra! :)
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress