Hej!
Igår var det måndag och jag hade två lektioner efter skolan, en körlektion och en ridlektion. :)
Efter skolan åkte jag hem till fina Hilda och åt mellanmål med henne och fina Tilda och vi pratade och hade det mysigt. Sen gick jag iväg till körskolan. Där fick jag prova hjälm och handskar och så fick jag låna regnkläder för tyvärr så regnade det litegrann och så fick jag en väst som det stod "Övningskör" på. Vi kollade igenom hur blinkersen funkade och att alla ljus och så funkade. Sen körde vi iväg! Eftersom det var första gången jag körde i trafik så började vi i ett lugnt område och övade mycket regler och mycket stannande. Tyvärr var min moped lite för stor för mig och eftersom jag är ganska liten så nådde jag inte riktigt ned till marken ordentligt när jag stannade vilket resulterade i en liten omkullvältning från stillastående då jag skulle stanna mitt i en backe, men inget allvarligt. Vi körde också i rondeller och i lite mer tät trafik. Lite småmissar hade jag, men det var ju ändå första gången jag körde i trafik och det var inget allvarligt som blev problem för andra, så i helhet är jag rätt så nöjd med min körning! :) Nästa lektion är på torsdag och då kommer vi köra ytterligare en lektion i lite lugn trafik innan vi ger oss ut på landsväg enbart för att jag ska känna mig säkrare. Jag var självklart nervös och lite osäker, köra kan jag, men för att jag ska känna mig säkrare kör jag en extra lektion i samma typ av miljö. Hellre en lektion extra och jag känner mig säker än att jag ger mig ut och känner mig osäker. Känns bra! :)
 
Efter det var det direkt dags för ridlektion och vi fick reda på vilken häst vi ska ska ha nästa vecka på dressyrtestet och på hopptestet två veckor senare. Jag fick fina Baltazar! :D Jättenöjd! Vi började värma upp och jobba på volter och så gjorde vi lite tempoväxlingar och red i alla gångarter. Sen kortade vi av banan så att den blev lika stor som banan vi ska rida på och så red vi vägar som förekommer i de dressyrprogram vi fick välja mellan. Baltazar gick superfint i form och gick fint på tygeln! Vägaran blev bra, sitsen likaså och farten var också bra. :) Nöjd! Min sötnos Grayson har tyvärr varit sjuk/skadad och stått i ett annat stall så har inte sätt honom på jättelänge, men nu var han äntligen tillbaks i det vanliga stallet! ♥
 
Imorgon är det onsdag och först skola med hemkunskap, sen spanskaprov och efter skolan är det konfirmation. :)
 
Ha det bra!
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress