Hej!
Idag var det ridning igen och hoppning med Fideli!
Vi värmde upp lite i alla gångarter på både volt och på spåret. Sen hoppade vi ett hinder i trav, sen i galopp och sen hoppade vi en oxer i galopp. Sen hoppade vi hela banan som vi ska hoppa på vår märkestagning! Vi har hoppat den förut, så det kändes tryggt. :) Vi skulle tänka extra mycket på vår sits, position över hästen, inverkan, hälar och allt det så att vi verkligen tänkte på det inför hoppningen. Det gick bra, fina språng, bra tryck och bra sits! Sen höjde vi lite och jag kom på första hindret, oxern. Där blev det dock lite dålig kommunikation mellan mig och Fideli så hon vägrade. Jag blev lite nojig över den höga höjden och de snäva svängarna och att då sitta på en rätt så liten häst (hon kan ju självklart hoppa den höjden, annars skulle hon inte få göra det om hon inte klarar av det) som man inte hoppat på ca 2-3 år kändes lite jobbigt.
 
Vi bestämde att jag skulle komma på oxern och sen ett räcke på en snettigenom, fortfarande samma höjd. Det gick väldigt bra och jag kände mig väldigt peppad på det och bestämde mig för att fortsätta banan och ta den, bokstavligt talat för mig som satt på liten häst, höga och breda oxern på snett igenom! Jag hade bra tryck i svängen och det kändes verkligen bra! Het plötsligt, precis framför hindret, så tvärstannar hon och jag far ner över halsen på henne och hamnar mitt bland alla bommar! Det gick oväntat bra faktiskt, jag blev mest chockad för jag var så säker på att hon skulle hoppa, men det var helt enkelt hon som gjorde en felbedömning av hindret och det kan hända alla hästar. Jag fick knappt ont alls och skrattade faktiskt när jag reste mig upp, haha! :) Vi sänkte hindret litegrann och jag kom på det igen och avslutade sedan med räcket på långsidan. Väldigt nöjd! Fideli skötte sig väldigt bra i stort sett hela lektionen och med tanke på att jag inte ridit henne på så länge så är jag nöjd! ♥
 
Nästa vecka ska vi öva dressyr inför vårt dressyrprogram, veckan efter visar vi upp det, veckan efter är det teorivecka och då är det ingen ridning och veckan efter det ska vi hoppa banan. Vi fick önska tre hästar efter lektionen som vi helst vill ha och jag önskade Baltazar, Blackburn och Fideli. :) Jag skulle ha önskat finaste Grayson, men han har inte varit med på jättelänge för han mår inte bra, tror han kan vara halt. :( ♥
 
Imorgon ska jag shoppa med fina Frida efter skolan! :)
 
Ha det bra!
//
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress