Hej!
Idag började dagen med en tur upp till mormor och morfar. :) Mamma och hennes syster, min moster, har namnsdag idag båda två så moster, morbror och mina kusiner kom och fikade med en härlig rosa tårta som mamma hade köpt. Trevligt! :)
 
När jag kom hem fick jag ett samtal av ägaren till den lilla hästen i stallet där jag hjälper till. Hon och ägaren till de tre stora hästarna skulle rida på en av unghästarna och åttaåringen till ett stall i närheten för hoppträning. Ägaren till den lilla hade sin dotter med sig som skulle få rida på den lilla och de undrade om jag kunde följa med och leda. Självklart ville jag det! :) Det är en bit till stallet, men det gjorde inget. Det var varmt och strålande väder! När vi kom dit så hoppade de höga hinder på den stora banan och jag och den lilla höll oss på framhoppningen och hoppade små hinder. För att vara fyra år så var dottern duktig och kunde både galoppera och hoppa när jag sprang brevid. :) När de var klara så gick vi hemåt igen för fodring och pyssel i stallet. De sa att vi skulle rida till konditoriet någongång så jag blev bjuden på glass och så ska jag kanske få rida åttaåringen! :D Eftersom hon är väldigt stor så har jag inte gjort det förut, men nu tyckte de att det var dags! Mycket motion den här helgen med både Kolmården och en rejäl promenad och arbete på ridbanan. Mysig dag i det fina vädret! ♥
 
Imorgon är det skola och sen efter är det dags för min första körlektion! :D Det ska bli väldigt kul, men jag är samtidigt väldigt nervös! Efter det är det dags för ridning då vi ska gå igenom lite inför dressyrtestet. :)
 
Ha det bra! :)
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress