Hej!
Idag har dagen spenderats på en idrottsplats med klassen och hela skolan! Som jag nämnde igår, så tävlade min klass mot de tre andra åttorna i skolan. Vi tävlade i terränglöpning, 60 meter, längdhopp, kulstötning och stafett. I stafetten tävlade bara de fem snabbaste killarna och de fem snabbaste tjejerna från varje klass. Tyvärr vann vi inte stafetten, men vi har fortfarande chans att vinna över alla åttor då man slår ihop allas poäng från varje gren och den klass som har fått flest poäng vinner! Vem som vann får vi reda på i veckan. :) Vi hade vädret på vår sida så det var härligt och soligt hela dagen! Härlig dag med klassen! ♥
 
Idag var det ju också ridning, då det var hästbyte. Jag fick en vit häst med lite små grå fläckar som heter Whitney. :) Whitney är en snäll, men envis, liten häst, men när hon har en bra dag och gör något hon gillar så är hon jättefin! Vi red ut i skogen ungefär halva lektionen då Whitney var pigg och glad och vi galopperade och travade mycket! Tyvär blev det mörkt ganska snabbt, så det här kan ha varit den sista uteritten innan vintern.
När vi kom tillbaks till ridhuset avslutade vi med lite trav, galopp och lite volter. I första varvet var Whitney segare och envis och ville inte riktigt göra som jag ville, men jag var lika envis och drev henne framåt och i andra varvet gick det mycket bättre! Det är en härlig känsla när hästen förstår vem det är som bestämmer och väljer att lyda och ha roligt istället för att gå och vara envis och säga emot. ♥ En bra lektion och ser redan framemot nästa då jag hoppas vi har dressyr så jag kan jobba ännu mer med Whitney! :)
 
Som jag sa förra veckan så ska jag snart försöka få ihop ett inlägg med lite vanliga hindertyper och ridvägar m.m så att ni kan förstå vad det är jag pratar om! :)
 
Ha det bra!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress