28 september 2012

Hindertyper.

Hästar

Hej!
Idag är det fredag och skolan har varit bra! Efter skolan skulle min fadder som jag hade i 6-års komma hit och jag skulle fixat hennes naglar, men tyvärr fick hon förhinder och kunde inte komma. Vi får ta det någon annan gång! :)
 
Som jag har skrivit några gånger, så kommer här fem av de vanligaste hindertyperna! :)
 
Kryss.
 
Räcke eller rättuppstående.
 
Oxer. Som ni ser, är det här hindret bredare och bommarna längst bakom ligger
lite högre än de framför.
 
Trippelbarr. Precis som en oxer, fast ännu bredare och med fler bommar.
 
Mur.
 
Vattengrav. På en vattengrav kan hindret komma precis innan, precis efter eller ligga precis över.
 
Alla bilder är från Google.
 
Det här var några av de vanligaste hindertyperna! :) Alla hinder kan variera i höjd och bredd beroende på hästens/ponnyns storlek.
 
Imorgon är det lördag och då ska jag kanske vara med fina Lilly!
 
Ha det bra! :)
Nelly

Vilket bra inlägg :)

sv: Tackar ^^

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress