Hej!
Idag har det varit en lugn och bra dag hemma själv. :)
Efter frukosten drog jag på mig ridkläderna och gick bort till stallet och mockade, fodrade och myste med hästarna. Tog också lite fina höstfoton på dem. :) När jag är i stallet själv och fixar så är det rätt mycket som jag gör. Nedan kommer en liten lista på hur det kan se ut en typisk höst eller vinterdag:
 
* Mockar fyra boxar som är ca 3x3 / 4x4 meter.
* Lägger in frukt och havre.
* Lägger in ca 30-40 kg hö ( tre av hästarna är väldigt stora, så de behöver mycket hö och det här kan såklart variera och på sommaren äter de inte lika mycket hö som på vintern ).
* Sopar stallgången och torkar ur krubbor och vattenkoppar om det behövs.
 
Som ni ser så är det mycket jobb, men jag tycker bara att det är kul och vill att de ska ha det så bra som möjligt. ♥ När jag inte är där själv så får jag såklart rykta, mysa med hästarna och göra lite andra saker. :)
 
När jag kom hem så öppnde jag mitt paket med teckningspennor och började teckna lite ögon och testa mig fram och så. Kommer nog komma upp bilder på mina resultat. :)
 
Ha det bra!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress