Hej!
Igår blev det tyvärr ingen bloggning då det var fullt upp med skola, konfirmation och ungdomskväll. På hemkunskapen i skolan så fick vi den här gången laga en soppa! Jag och min kompis som jag jobbade med gjorde en soppa som hette Rotfruktssoppa. Det fanns flera olika soppor att välja på, det enda kravet var att den skulle innehålla minst tre rotfrukter, sen fick man variera soppan hur mycket man ville. :) Vi valde potatis, palsternacka och morot och sen lite övriga grönsaker. Den blev jättegod!
 
Efter skolan var det dags för konfirmation då vi fick lära oss att läsa en bibel, hur man slår upp kapitel och så. Sen fick vi skriva lite i ramen som vi gjorde förra veckan och lite andra saker. :) Direkt efter konfirmationen var det ungdomskväll i samma lokaler som konfirmationen och den stannade jag och två kompisar kvar på. Det var jättekul och vi träffade nya människor och bakade en pannkakstårta! :) Gott!
 
Efter skolan idag så gick jag bort till stallet och mockade och fodrade. :) Innan jag berättar en extra rolig sak, så ska jag tyvärr berätta något sorgligt. En av hästarna där, den jag fick rida två gånger, har tyvärr avlivats på grund av skada. I somras åkte hon till en veterinär och efter besöket fick jag beskedet att det inte fanns något att göra och att hon skulle avlivas några veckor senare. Ett väldigt jobbigt besked. Tyvärr är det sånt som händer. rlek till dig. ♥
 
Den bra nyheten är att i söndags fick jag reda på att det har kommit en jättesöt liten svart shettis som ska bo där! Hon som har skaffat den lilla shettisen är hon som hade hästen som avlivades och hon har två små barn som ska få rida på den! Supersöt häst! ♥
 
Bilder på soppan och pannkakstårtan kommer! Imorgon är det fredag! :)
 
Ha det bra! :)
Nelly

Låter som en rolig dag ^^ Synd med hästen :C

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress