17 juli 2012

Hemma igen!

Foton

Hej! :D
Nu är jag hemma igen efter en jättebra och härlig vecka i Falkenberg! Har massor att berätta, så detta blir ett långt inlägg. :)

fredagen, dagen innnan vi åkte till Falkenberg, så åkte vi på kvällen, som jag nämnde, till några kompisar till familjen och badade, åt mat och bastade. :) Till mat blev det vildsvinsfärs med sallad och till efterrätt blev det youghurtspannacotta med jordgubbar, blåbär och hallon. Mums! ♥

Sen på lördagsmorgonen bar det av till Falkenberg! Efter flera timmars bilresa så kom vi fram till stugan som var supersöt! Den var brun, gammaldags inredd och hade en jättefin liten trädgård och den låg bara 800 meter från havet! När vi hade packat upp och gjort oss hemmastadda så åkte vi in till stan på jakt efter en mataffär och utforskade området. På kvällen gick vi ner till stranden och plockade snäckor och njöt av utsikten. ♥

söndagen var det strålande sol så mestadels av dagen spenderades nere på stranden med bad, sol och mer snäckplockande. På kvällen var det en helt vindstilla och lagom varmt så vi gick ner till stranden igen och tog ett kvällsdopp och fick se den vackra solnedgången. :) En supermysig och vacker kväll!

Nästa dag, på måndagen, åkte vi in till stan och besökte varuhuset Fynda. Där shoppade vi och sen gick vi runt en sväng i Falkenberg och hittade Falkenbergs Friluftsteater som låg i området Vallarna. Sen började det regna jättemycket så det blev en hemmakväll med kortspel och mys. :)

tisdagen fortsatte det att regna så då blev det en tur till Ullared! Såklart var vi också tvungna att besöka Panduro Outlet på andra sidan gatan! Hittade massor av fint och träffade också på Moa. :)  Eftersom det regnade nästan lika mycket som dagen innan så blev det ytterligare en mysig hemmakväll.

Onsdagen, då det var bättre väder, gick vi och Geocatchade och krabbfiskade. Tyvärr fick vi inga krabbor, men vi hittade catchen! :)  På kvällen blev det också ett kvällsdopp i havet. :)

Sen blev det torsdag och då var det fullt upp hela dagen! Först åkte vi till ett bil- och flygplansmuseum som hette Svedinos bil- och flygmuseum. Det var jättefina gamla bilar och flygplan. :) Efter det bar det av till en annan del av stranden där vi plockade lite snäckor och sen åkte vi till en gammal väderkvarn och fikade på ett jättemysigt fik. Sen stannade vi till på en liten söt inredningsaffär och sen på en loppis. :) På kvällen åt vi på en restaurang där jag åt en bondsallad som bestod av grönsaker, sallad och kyckling. Mums! När vi kom, så gick vi ner till stranden igen.

fredagen var det sista dagen och då besökte vi Falkenbergs museum. Sen tog vi en tur i stan och sen åkte vi hem och började packa. På kvällen tog vi sista turen ner till stranden. ♥

Slutligen, på lördagen, så packade vi ihop det sista, städade ur stugan och sa farväl till stugan och Falkenberg. ♥ Då åkte vi vidare till mina kusiners landställe där helgen spenderades. När vi kom dit så gick vi och badade och på kvällen var det en liten fest nere vid stranden där vi träffade några norska flickor och en pojke som vi spelade fotboll med som sen följde med hem och såg på film. :)

söndagen var det strålande sol så då solade vi och så kom två av de norska flickorna och hälsade på. Sen åt vi mat och gick ner och badade. Sen umgicks vi med flickorna igen och vi spelade lite spel och gjorde lite annat. :)

Sen var det måndag och då var det dags att åka hem, men först åkte vi och åt mackor på ett supersött litet fik/ "mack- ställe" och hälsade på hönsen som fanns där. :) Sen skulle vi åka hem och det var dags att säga hejdå. :( ♥ Några timmar senare var vi hemma igen! Borta bra, men hemma bäst! ♥
Så skönt att få träffa mina små sötnosar, Snuffe och Salmiak igen!

Jag har massor av bilder att visa från Falkenberg, Ullared o.s.v så jag kommer under dagarna att lägga ut små bildbomber med bilder, men redan nu kan jag lägga ut några bilder från första fredagen då vi var hos några kompisar! :)