Hej!
Igår var ju jag och min klass och många andra av stans musikklasser med i årets andra julkonsert. Vi hade ju en i tisdagskväll också. Det var väldigt roligt och gick bra! Det var riktigt mäktigt att höra symfoniorkestern och få sjunga med dem! :) Vi sjöng bl.a Jingle Bells, Joy To The World, In The Bleak Midwinter, en liten rolig medley med klassiska, svenska jullåtar, mäktiga och vackra låtar och lite fler! En väldigt rolig konsert. ♥
 
Idag var det sista dagen i skolan innan jullovet och vi hade en mysdag med klassen! Först kom vår gamla musiklärare och hälsade på och så fikade vi. Sen så städade vi hela klassrummet och våra skåp och sen var det dags för film! Vi såg på " Ice Age 4 " då den blev framröstad av klassen. Den är väldigt rolig och det blev extra kul att se den tillsammans med fina klassen. ♥
 
Sen åkte vi till avslutningsplatsen där vi tillsammans med resten av skolan såg på en liten julshow då niorna sjöng, några dansade, läste dikter, rektorn pratade och lite andra saker. :)
Sen var det slut och vi sa hejdå till klassen och fick våra allra första terminsbetyg! Det var väldigt spännande att öppna kuvertet och jag är väldigt nöjd med mina betyg med tanke på att det var allra första gången jag fick betyg. ♥ Lite synd att inte få träffa alla kompisar på ett tag, men det är skönt med lov! :)
 
Imorgon ska jag kanske åka och shoppa lite julklappar!
 
Ha det bra! :)
//
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress