Hej!
Idag var terminens första ridlektion och den var underbar! Jag har saknat hästarna och alla kompisar så mycket!
Igår fick jag ändå träffa några kompisar och hästar då jag var på min kompis avslutning efter ridlägret som gick jättebra, så det var kul! Idag fick jag rida en liten grå häst som heter Donatello, hoppar högt och fint över hindrena och ganska mjuk i dressyren, så det blev bra! Först satte vi upp på gårdsplanen och i det fina vädret skrittade vi iväg till gräsbanan där vi började värma upp i skritt och trav två och två, brevid varandra. Vi sjöng och skrattade medans solen sken och vi red runt i volter och gjorde tempoväxlingar och Donatello gick fint på tygeln och tuggade på bettet. ♥ Underbart! Lite senare började vi galoppera, också det två och två och hur vi ville och allt gick sådär underbart igen. Sen avslutade vi genom att hoppa ett hinder och över en stock då Donatello hoppade stort och mjukt över hindret. Åter igen, underbart! ♥ Så härligt när alla skrattar och pratar, hästen går precis rätt och vädret är underbart! Har en väldigt härlig ridgrupp! En jättebra start på en ny termin! :D
 
Nästa vecka börjar skolan igen och då ska jag börja åttan. Längtar efter alla kompisar! ♥
 
Ha det bra! :)
// Lallizz
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress