29 april 2012

1,78!

Hästar

Hej!
Igår sov jag som sagt över med Frida och vi hade jättekul! Det blev en kväll full med spel, godis, skratt och " I rymden finns inga känslor "! Riktigt bra kväll! :D

När jag kom hem så åt jag mat och sen gick jag bort till stallet där jag hjälper till där det städades för fullt i både stallet och hagar. Idag fick jag för första gången rida en av hästarna där! En jättefin fux (ljusbrun) på 1,78 m i mankhöjd så det var jättehögt! Jag började med att skritta igenom dressyrprogrammet som jag förhoppningsvis ska rida upp imorgon. :) Sen övade jag lite skänkelvikningar och framdels/bakdelsvändningar innan jag började trava och snart så galopperade jag. Red lite samlad galopp, gjorde lite volter, böjde och ställde i nacken o.s.v. :) Gick jättebra och var jättekul! :D

Imorgon är det valborg och då får vi lite gäster på kvällen och ska nog åka och titta på någon brasa någonstans. :)

Ha det bra!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress