14 april 2012

Förberedelser.

Hästar

Hej!
Nu har jag precis avslutat förberedelserna inför tävlingen imorgon! Har putsat ridskor och plockat fram alla kläder och saker som jag behöver ha med mig. :)

Det här sakerna har jag på mig när jag rider:
* Vit tröja
* Vit krage
* Svart ridkavaj
* Vita ridbyxor
* Ridstrumpor
* Chaps
* Hjälm
* Ridskor
* Handskar (tävlingshandskar)

Det här har jag på mig över kläderna så de inte blir smutsiga innan start:
* Mjukisbyxor eller täckbyxor
* Tjocktröja
* Handskar (vanliga ridhandskar)
* Ridskor eller andra rejäla skor.

Övrig utrustning:
* Spö (får bara användas vid framridningen)
* Ryktsaker
* Och tillsist, hästgodis!

Som ni ser är det ganska mycket grejer att ta med och hålla reda på, men det går bra! :)
Det blir ju bara bättre av att man får rida världens underbaraste häst! ♥
För er som är intresserade av att se hur programmet jag ska rida ser ut så kan ni hitta det här.

Ha en fortsatt trevlig dag! :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress